مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 11:502021-04-14سياسي

اعمال مشترک ماه مبارک رمضان


ماه مبارک رمضان که شریف ترین ماه در میان ماه های سال است و در آن خواب مومن نیز عبادت است دارای اعمال مخصوصی است که بخشی از آنها به اعمال مشترک معروف است و برای همه روزها و شب های این ماه شریف ذکر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، ماه مبارک رمضان از امتیاز ویژه ای در میان ماه های سال برخوردار است و برای آن اعمال مختلفی بیان شده است چه اعمالی مختص به روزها و شب های خاص و اعمالی که به اعمال مشترک معروف است که در ادامه مطلب آورده شده است: اعمال مشترک ماه مبارک رمضان بدین صورت است: قسم اوّل: اعمالی است که در هر شب و روز این ماه به جا آورده می شود.

اول: دعای بعد از هر فریضه در ماه مبارک رمضان سید بن طاووس روایت کرده از حضرت امام جعفر صادق و امام موسی کاظم (علیهما السلام) که فرمودند می گویی در ماه رمضان از اوّل تا به آخر آن بعد از هر فریضه: اللهم الرزقنی حج بیت الحرام.

دوم: خواندن دعا عقب نمازهای فریضه در ماه رمضان: یا علی یا عظیم.

در همین رابطه بخوانید: سوم: شیخ کفعمی در مصباح و بلدالامین و شیخ شهید در مجموعه خود از حضرت رسول صلی الله علیه و اله نقل کرده اند که آن حضرت فرمودند هر که این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبی بخواند حق تعالی بیامرزد گناهان او را تا روز قیامت و آن دعا این است: اللهم ادخل علی اهل القبور السرور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال مشترک ماه مبارک رمضان

اعمال مشترک ماه مبارک رمضان