مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-14پزشكي

کرونایی ها روزه نگیرند


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی کردستان گفت: بیماران مبتلا به کرونا نباید روزه بگیرند و بهبود یافتگانی که توانایی بدنی خود را به دست آورده اند با اجازه پزشک معالج می توانند روزه بگیرند.

- جی پلاس ، امین امینی اظهار داشت: به کسانی که هنوز در دوران نقاهت بیماری هستند چون ریز مغزی بدنشان در سطح مطلوبی نیست و حدود پنج تا 10 درصد وزن خود را از دست داده اند، کم اشتها شده و احساس ضعف دارند و بدن آنها با کم آبی مواجه است، روزه داری توصیه نمی شود.

ایرنا نوشت؛ وی به پرهیز و محدودیت های غذایی در دوران نقاهت بیماری کووید 19 گریزی زد و گفت: خودداری از مصرف غذاهای سنگین مانند آش گوشت غلیظ، ماکارونی و سوسیس که هضم آن دشوار است، محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب و یا سرخ کرده، انواع فست فودها و غذاهای آماده فرآوری شده و ترشی ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفس و تحریک آن می شوند از جمله این موارد است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی کردستان افزود: مصرف نمک، کنسروها، مصرف شیر و لبنیات که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می کنند، رب گوجه، فلفل، انواع سس های تند، محدود کردن مصرف مواد شیرین و شیرینی، آبمیوه های صنعتی، نوشابه های گازدار، شکر، مربا و قند، نوشیدنی ها و خوراکی های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و یا شکلات تلخ، مصرف زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونایی ها روزه نگیرند

کرونایی ها روزه نگیرند