مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 08:452021-04-14سياسي

روحانی: امنیت عراق را امنیت خود می دانیم


رییس جمهور با بیان اینکه ثبات، امنیت و استقلال عراق برای ایران از اولویت ویژه ای برخوردار است، گفت: امنیت عراق را امنیت خود می دانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با برهم صالح رییس جمهور عراق با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم این کشور مسلمان همسایه، با اعلام حمایت جمهوری اسلامی از ثبات، امنیت و استقلال و تمامیت ارضی عراق، تصریح کرد: تقویت عزت و اقتدار و تحکیم استقلال عراق و ارتقاء جایگاه منطقه ای و بین المللی این کشور از جایگاه ویژه ای برای ما برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران امنیت عراق را امنیت خود می داند، اظهار داشت: با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر این کشور و کل منطقه می دانیم و معتقدیم امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تامین شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم بازی دو گانه ای دارند و عملکرد آنان در مرزهای عراق و سوریه مبهم است، تصریح کرد: آمریکایی ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته اند و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه کمکی به برقراری صلح و ثبات نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی: امنیت عراق را امنیت خود می دانیم

روحانی: امنیت عراق را امنیت خود می دانیم