مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:302021-04-14اقتصادي

پای ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی باز نمی شود


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به دلیل بارش کم در سال جاری هنوز هجوم ملخ ها به استان گزارش نشده و هم اکنون مناطق جنوب غرب کشور با این آفت درگیر هستند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به دلیل بارش کم در سال جاری هنوز هجوم ملخ ها به استان گزارش نشده و هم اکنون مناطق جنوب غرب کشور با این آفت درگیر هستند.

جواد یوسفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی سال گذشته با محوریت رصد و پایش ملخ صحرایی پایش شدند.

وی با اشاره به پایش پیش آگاهی استان در خصوص پایش مناطق مختلف استان در رابطه با ملخ صحرایی، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از دسته جات ملخ صحرایی در استان گزارش نشده است.

یوسفی افزود: به دلیل بارش کم در سال جاری هنوز هجوم ملخ ها به استان گزارش نشده و هم اکنون مناطق جنوب غرب کشور با این آفت درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در سطح 30 هزار و 274 هکتار از ارراضی کشاورزی استان مبارزه با این آفت انجام شد، تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه به ترتیب به شهرستان نهبندان با 19 هزار و 897 هکتار، سربیشه 4 هزار و 584 هکتار، درمیان 3 هزار و 332 هکتار، زیرکوه 2 هزار و 167 هکتار، فردوس با 270 هکتار و خوسف با 24 هکتار اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی باز نمی شود

پای ملخ های صحرایی به خراسان جنوبی باز نمی شود