مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-14دانش

عزم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی کنکور 1401


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از عزم اعضای این شورا برای ساماندهی کنکور سال 1401 خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 839 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه 24 فروردین 1400 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.

سعید رضا عاملی در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: دستور اصلی این جلسه ساماندهی کنکور بود و اعضای شورای عالی به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند.

وی افزود: هم اکنون 11 درصد جذب دانشگاه های کشور از طریق کنکور صورت می پذیرد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تنها 2 درصد از دانشجویان خود را از طریق کنکور ثبت نام می کند؛ لذا 89 درصد پذیرش دانشگاه های کشور بر اساس سابقه تحصیلی و فارغ از رقابت در کنکور است.

در عین حال ملاحظه می کنید که فشار و استرس ناشی از امتحان کنکور در رشته های پر تقاضا کل نظام آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار می دهد و یک کسب و کار بزرگ نزدیک به 20000 میلیارد تومانی در کلاس های کنکور به وجود آورده است که خود این امر قبولی در رشته های پر طرفدار را تبدیل به یک تبعیض اجتماعی نموده است.

دکتر عاملی گفت: روش فعلی کنکور دارای مزایا و معایبی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی درصدد آن است که ضمن توجه به مزایا و معایب و فرصت ها و تهدیدها، بهترین روش پذیرش دانشجویان را برگزیند، ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی کنکور 1401

عزم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی کنکور 1401