مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-14اقتصادي

کاهش بارندگی و ذخایر برفی موجب توقف رهاسازی آب به سمت دریاچه شد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: کاهش بارندگی، آب ورودی به سدها به همراه کاهش ذخایر برفی را از مهمترین دلایل توقف رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه دانست.

- یاسر رهبردین در واکنش به مصاحبه خبرگزاری مهر در خصوص توقف رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه اظهار کرد: ذخایر برفی استان اسفندماه سال 98 458 میلیون مترمکعب بود اما این میزان اسفندماه سال 99 با کاهش 50 درصدی به 231 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ورودی آب به سدهای استان از ابتدای سال جاری نیز گفت: ورودی آب به هفت سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب بود اما این میزان امسال به 880 میلیون مترمکعب رسیده که 30 درصد کاهش نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون فقط 270 میلیون مترمکعب آب طی این ماه وارد سدهای استان شده که بسیار کمتر از میزان پیش بینی مورد نظر است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای استان 15 درصد کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.

رهبردین با اشاره پیش بینی منابع و مصارف در اردیبهشت ماه سال جاری 283 میلیون مترمکعب است، گفت: در خوش بینانه ترین حالت با توجه به پیش بینی های هواشناسی این میزان به 130 میلیون مترمکعب می رسد که کاهش قابل توجهی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بارندگی و ذخایر برفی موجب توقف رهاسازی آب به سمت دریاچه شد

کاهش بارندگی و ذخایر برفی موجب توقف رهاسازی آب به سمت دریاچه شد