مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-14اقتصادي

واحدهای فرآوری فارس11 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر 838 واحد فرآوری با 5874 تن جذب ماده خام و ظرفیت 4581 تن با بیش از 11 هزار نفر فرصت شغلی، - در استان مشغول فعالیت است.

سید عبدالله جزایری چهارشنبه 25 فروردین به خبرنگاران گفت: نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشد جمعیت و کاهش منابع غذایی، یکی از مهمترین مسائلی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته و بیان گر لزوم گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

او افزود: در این زمینه صنایع تبدیلی با به کارگیری محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه می تواند عاملی مهم برای توسعه روستاها و استفاده بهتر از این محصولات تلقی شود.

جزایری با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی دارای زمان تولید و مصرف متفاوتی هستند، بیان کرد: تولید یا برداشت آن ها معمولاً در یک زمان مشخص و کوتاه، ولی مصرف در زمان طولانی تری انجام می شود که صنایع تبدیلی می تواند با حفظ و نگهداری محصولات، در آن ها به گونه ای تغییر و تبدیل ایجاد کند که امکان مصرفشان در طی سال میسر باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: اصولا در تعریف صنایع تبدیلی می توان به مجموعه فعالیت های صنعتی که با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق تغییرات فیزیکی و شیمیایی، ذخیره سازی، بسته بندی و توزیع، به تبدیل و نگهداری آن ها کمک می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای فرآوری فارس11 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

واحدهای فرآوری فارس11 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است