مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-14بين الملل

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین


ژاپن و آلمان در مذاکرات امنیتی روز سه شنبه برای توسعه همکاری نظامی خودشان، در شرایطی که دو کشور دغدغه مشترکی درباره افزایش قدرتنمایی چین در منطقه هند – پاسیفیک دارند، - ژاپن و آلمان در مذاکرات امنیتی روز سه شنبه برای توسعه همکاری نظامی خودشان، در شرایطی که دو کشور "دغدغه مشترکی" درباره افزایش قدرتنمایی چین در منطقه هند – پاسیفیک دارند، توافق کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان مذاکرات به اصطلاح 2+2 که به صورت آنلاین برگزار شد، وزرای خارجه و وزرای دفاع ژاپن و آلمان برای افزایش همکاری در انتقال تجهیزات دفاعی، نظامی و فناوری بر پایه پیمان اشتراک خودشان که ماه مارس به امضا رسید، توافق کرده اند.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد، چهار وزیر درباره ادعاهای ارضی چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی تبادل نظر کردند و نگرانی عمیق خودشان را درباره وضعیت در هنگ کنگ و اوضاع حقوق بشری در منطقه سین کیانگ ابراز کردند.

آلمان تحرکات خودش را در منطقه هند – پاسیفیک افزایش داده و یک ناوچه به این منطقه اعزام خواهد کرد.

ژاپن با استقبال از این طرح، پیشنهاد برگزاری مانورهای دریایی مشترک و مشارکت آلمان در ماموریت گشت زنی برای نظارت بر تجارت کشتی به کشتی کره شمالی را مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین