مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:352021-04-14سياسي

ملاقات رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا با رییس جمهور قزاقستان


رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر رسمی در قزاقستان با رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آن لینده ، وزیر امور خارجه سوئد و رییس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا با قاسم ژامرت تاکایف ، رییس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

تاکایف در این ملاقات به اهمیت فوق العاده سفر لینده به قزاقستان هم به عنوان رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم به عنوان رییس نهاد دیپلماتیک سوئد اشاره کرد.

وی با تاکید بر پایبندی قاطع قزاقستان به اصول و ارزش های سازمان امنیت و همکاری اروپا تعامل با این سازمان را یکی از اولویت های سیاست خارجی نورسلطان عنوان کرد و برای همکاری نزدیکتر با سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم کشورهای عضو آن ابراز آمادگی کرد.

تاکایف نتایج نشست تاریخی سازمان امنیت و همکاری اروپا که در سال 2010 در پایتخت قزاقستان برگزار شد را از نظر ایجاد انگیزه بیشتر برای توسعه سازمان مذکور بسیار مهم خواند.

وی ضمن بررسی دورنمای روابط دوجانبه گفت که نورسلطان انتظار دارد تا همکاری خود با سوئد را با تاکید بر زمینه های اقتصادی و بشردوستانه بیشتر تقویت کند.

رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد به نوبه خود از تاکایف برای استقبال گرم تشکر و تاکید کرد که این سفر برای او به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاقات رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا با رییس جمهور قزاقستان

ملاقات رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا با رییس جمهور قزاقستان