مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:202021-04-13پزشكي

روزه داری تأثیری در ابتلاء به کرونا ندارد


طبق مطالعات انجام شده روزه داری تأثیری در ابتلاء به بیماری کرونا ندارد و چه بسا سبب پیشگیری از این بیماری نیز می شود.

- دکتر مریم جوادی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغذیه سالم و درست در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه پرهیزگاری، تقویت اراده، استقامت و صبر است وبا توجه به این مباحث ما می بینیم که بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های روانی و رفتاری در این ایام کاهش پیدا می کند.

متخصص تغذیه در استان بیان کرد: ماه مبارک رمضان و روزه داری بهترین تمرین برای سلامت جسم و روان انسان است و سبب کاهش استرس، افسردگی و افزایش اراده، تصمیم گیری و تنظیم متابولیسم بدن می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه ماه رمضان در فصل بهار بوده و مدت زمان روزه داری کمی طولانی است یکی از توصیه ها به روزه داران خواب کافی و مناسب در شب و استراحت کوتاه در بعداز ظهر است.

وی گفت: خواب کافی به ذخیره انرژی در بدن و ایجاد آرامش کمک می کند که البته توصیه ما رعایت بهداشت خواب است یعنی محیط خواب انسان باید دارای دمای مناسب و بدون سر صدا باشد.

وی ادامه داد: تغذیه صحیح و استفاده درست از مواد غذایی از دیگر نکات مهمی است که در ایام ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد و فرد روزه دار با توجه به سن، وزن، شغل و شرایط بدنی انرژی مورد نیاز خود را در دو وعده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری تأثیری در ابتلاء به کرونا ندارد

روزه داری تأثیری در ابتلاء به کرونا ندارد