مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 02:202021-04-13اقتصادي

بازگشت به تولید واحد خوراک دام و طیور پس از 12 سال/ ماهانه هزارتن خوراک تولید می شود


واحد تولیدی خوراک دام و طیور پس از 12 سال تعطیلی با کمک مسوولان مربوطه به چرخه تولید بازگشته و توانسته ضمن اشتغالزایی برای 12 نفر ماهانه هزار تن خوراک نیز تولید کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، واحد تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان دره شهر یکی از واحدهایی بود که از سال 87 استارت آن زده شد و به دلایل متعددی از جمله سرمایه در گردش و  بدهی، به مدت 12 سال متوقف شد و امروز این واحد تولیدی با حمایت اداره کل صمت به چرخه تولید بازگشته است و توانسته برای 12 نفر اشتغال پایدار ایجاد کند؛ اشتغالی که مبتنی بر بومی سازی جوانان منطقه بوده است.

صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی 23 میلیون تن تولید سالیانه می تواند در ارتقای تولید، اشتغال و ارزآوری نقش به سزایی داشته باشد؛ در حالی که به گفته ی کارشناسان، اکنون این صنعت با 10 میلیون تن ظرفیت، یعنی 50 درصد توان خود، کار می کند.

  طبق آمارها، نیاز سالیانه کشور به انواع خوراک دام، طیور و آبزیان 19 میلیون تن است؛ سال گذشته 9میلیون و 896 هزار تن انواع خوراک در کشور تولید شده است؛ از این میزان 5 میلیون و 645 هزار تن خوراک دام، سه میلیون و 960 هزار تن خوراک طیور و 291 هزار تن خوراک آبزیان بود.

  صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان کشور دارای 70 سال قدمت است، اکنون 645 واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به تولید واحد خوراک دام و طیور پس از 12 سال/ ماهانه هزارتن خوراک تولید می شود

بازگشت به تولید واحد خوراک دام و طیور پس از 12 سال/ ماهانه هزارتن خوراک تولید می شود