مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 23:302021-04-13پزشكي

توصیه های تغذیه ای در ماه مبارک رمضان


یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به شرایط کرونا داشتن تغذیه صحیح برای تقویت سیستم ایمنی اهمیت دوچندان دارد و نباید از کنار این مسأله به راحتی گذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، تجربه دومین ماه مبارک رمضان در روزهای کرونا یی ضرورت توجه  به اصول تغذیه ای را برای روزه داران بیشتر می کند که در این زمینه سمیه صمدی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی شاید مهم ترین نکته برای روزه داری، تامین مناسب موادمغذی مورد نیاز بدن در وعده های افطار و سحر است تا عملکرد سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

*تاکید بر تامین مناسب موادمغذی مورد نیاز بدن در وعده های افطار و سحر وی با بیان اینکه حتما روزه داران به دریافت کافی آنتی اکسیدان ها از طریق میوه و سبزی ها دقت  و توجه کافی داشته باشند، گفت: بین افطار تا سحر حداقل چهار واحد میوه و سبزی مختلف و متنوع میل کرده و تلاش کنتد تا هشت لیوان آب و مایعات در این فاصله به بدن روزه داران برسد.

*روزه داران مراقب خوردن پرکالری های رمضان باشند کارشناس تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: از سویی دیگر با توجه به خطرات چاقی و اضافه وزن در شرایط کرونا مراقب خوردن پرکالری هایی مثل زولبیا و بامیه باشند و سعی کنند چربی غذاهای دریافتی شان را کاهش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای در ماه مبارک رمضان

توصیه های تغذیه ای در ماه مبارک رمضان