مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 18:052021-04-13سياسي

غنی سازی 60 درصدی در نطنز از امشب آغاز شد


غنی سازی 60 درصد از امشب شروع شد و این غنی سازی بدرد تولید رادیو دارو می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، بهروز کمالوندی در ارتباط زنده تصویری با استودیو بخش خبری 21 شبکه اول سیما افزود: در پی دستور رییس جمهور کشورمان و در راستای اجرای ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران روز گذشته، پرسشنامه اطلاعات طراحی را به آژانس بین المللی اتمی تحویل دادیم و اعلام کردیم که تحولاتی در پیش است.

وی ادامه داد: غنی سازی 60 درصد شروع خواهد شد و بر اساس دستور آقای صالحی اقدامات اجرایی این میزان غنی سازی از امشب شروع شده است پس از این اطلاعات تکمیلی به اطلاع مردم خواهد رسید.

آقای کمالوندی تصریح کرد: بنا به گفته های آقای عراقچی، ماشین های حادثه دیده بلافاصله در حال نصب و قرار گرفتن در خط تولید هستند، خطوط برق هم برقرار شده، در آینده بسیار نزدیک، ظرفیتی به مراتب بالاتر از قبل خواهیم داشت.

وی گفت: حدود هزار دستگاه ماشین از ماشین های حادثه دیده از ماشین های اصلاح شده می باشد که ظرفیتی حدود 50 درصد بیشتر از قبل دارند این ماشین ها معادل هزار و 500 ماشین کارایی خواهند داشت.

آقای کمالوندی افزود: غنی سازی 60 درصد برای رفع نیازهای بالاتر از 20 درصد می باشد و این اولین بار در تاریخ هسته ای کشور است که تولیدی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنی سازی 60 درصدی در نطنز از امشب آغاز شد

غنی سازی 60 درصدی در نطنز از امشب آغاز شد