مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 13:502021-04-13سياسي

عملیات اجرایی غنی سازی 60 درصد از امشب آغاز می شود


سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی 60 درصد، اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار امشب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره آغاز غنی سازی 60 درصد گفت: به دستور رییس جمهور سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی آغاز خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

کمالوندی عنوان کرد: لازم به ذکر است اورانیوم غنی شده 60 درصد برای استفاده در تولید عنصر مولیبدن جهت به کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می باشد.

وی در تشریح اقداماتی که قرار است امشب آغاز شود، گفت: ماشین های سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین های از کار افتاده خواهد شد و IR1 های جدید با تغییرات کیفی ظرفیتی به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به ماشین های قبلی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی غنی سازی 60 درصد از امشب آغاز می شود

عملیات اجرایی غنی سازی 60 درصد از امشب آغاز می شود