مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 13:102021-04-13بين الملل

ادامه اعتراضات مردم در میانمار ممکن است به جنگ داخلی تبدیل شود


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه اعتراضات مردم در میانمار ممکن است به جنگ داخلی در این کشور تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از ورود وضعیت کنونی میانمار به مسیر درگیری نگرانم.

وی خاطرنشان کرد: ادامه فشار بی رحمانه و مستمر دولت علیه مردم خود موجب مسلح شدن برخی افراد شده و کشور را وارد یک چرخه سراسری خشونت می کند.

هم اکنون 3 هزار و 80 معترض در میانمار بازداشت شده اند و گزارش ها حاکی است که 23 نفر در پی محاکمه های مخفیانه اعدام شده اند.

وی همچنین ضرورت اتخاذ تدابیر فوری و قاطعانه برای توقف کشتار مردم میانمار توسط رهبری نظامی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه اعتراضات مردم در میانمار ممکن است به جنگ داخلی تبدیل شود

ادامه اعتراضات مردم در میانمار ممکن است به جنگ داخلی تبدیل شود