مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-13سياسي

ماجرای خشک شدن ناگهانی یک سد/چه بلایی بر سر آب سد چلو گهره آمد؟


خشک شدن سد چلو دهستان گهره استان هرمزگان منجر به ایجاد موجی از گمانه زنی ها پیرامون علت خشک شدن این سد شده و باید از تکرار سرنوشت این سد برای سایر سدهای استان هرمزگان ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا انتشار عکسی در فضای مجازی پیرامون یک سد در استان هرمزگان زمینه جلب توجه افکار عمومی را فراهم کرد و منجر به تعجب و اظهار نگرانی کاربران شد.

ماجرا از این قرار بود که یک فعال محیط زیست استان هرمزگان در بازدیدی از سد چلو دهستان گهره واقع در شهرستان بندرعباس استان هرمزگان، متوجه خشکی این سد شده بود و از عبارت خشکی ناگهانی مخزن سد استفاده کرده بود.

این واقعه زمانی عجیب تر از گذشته شد که یک مجرای تخلیه از فاصله دور در بستر خشک سد دیده شده و به نظر می رسید آب سد با عبور از این مجرا به طور ناگهانی تخلیه شده است.

پس از انتشار این خبر، موجی از نگرانی های پیرامون این مسئله از سوی کاربران فضای مجازی مطرح شده و فرضیههای متفاوتی برای توجیه این مسئله تولید شد.

در همین راستا به بررسی مهم ترین فرضیه های مطرح شده به منظور توجیه این اتفاق می پردازیم و با کندوکاو شواهد علمی و فنی صحت هر یک از این فرضیه ها را بررسی خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای خشک شدن ناگهانی یک سد/چه بلایی بر سر آب سد چلو گهره آمد؟

ماجرای خشک شدن ناگهانی یک سد/چه بلایی بر سر آب سد چلو گهره آمد؟