مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:202021-04-13اقتصادي

چرا راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها، امری زمانبر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به دوران پسابرجام نشان می دهد که آمریکا، ابزارهای اقتصادی، سیاسی و حقوقی متعددی را به کار میگیرد که حتی در صورت رفع حقوقی تحریم ها، - راستی آزمایی چندساعته و چندروزه رفع تحریم ها، اساساً مغایر با اصل و ضرورت راستی آزمایی واقعی است و نمی تواند تضمین کننده منافع اقتصادی ایران باشد زیرا به طور مثال، صرفا حدود 3 ماه طول می کشد که خریدار نفت ایران، پول این معامله را به حساب کشورمان واریز نماید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به دوران پسابرجام نشان می دهد که آمریکا، ابزارهای اقتصادی، سیاسی و حقوقی متعددی را به کار میگیرد که حتی در صورت رفع حقوقی تحریم ها، باز هم بتواند مانع از انتفاع اقتصاد ایران شود.

در نتیجه، اتخاذ رویکرد حقوقی صِرف به هیچ وجه نمی تواند تأمین کننده منافع ملی کشور باشد و به صورت مشخص، علاوه بر پافشاری بر روی رفع حقوقی تحریم، باید شاخص های عملیاتی و سنجش پذیر نیز در موضوع انتفاع از رفع تحریم ها که مبنای راستی آزمایی ایران قرار گیرد، مورد مطالبه قرار گرفته و به عنوان شرط پایبندی به مفاد تعهدات مطرح شود.

البته بررسی میزان انتفاع اقتصاد ایران از محل رفع تحریمها و سنجش ادواری شاخص های آن، نیاز به سپری شدن بازه زمانی حداقل 3 تا 6 ماهه است و ضرورت دارد تد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها، امری زمانبر است؟

چرا راستی آزمایی واقعی رفع تحریم ها، امری زمانبر است؟