مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-13سياسي

اعمال شب و روز اول ماه مبارک رمضان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارشنبه 25 اردیبشهت مصادف با اولین روز از ماه رمضان المبارک؛ ماه مهمانی پروردگار عالم است، ماهی که طبق فرمایش پیغمبر اکرم (ص) در اولین شب آن، - همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آداب و اعمال توصیه شده برای شب و روز اول این ماه منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارشنبه 25 اردیبشهت مصادف با اولین روز از ماه رمضان المبارک؛ ماه مهمانی پروردگار عالم است، ماهی که طبق فرمایش پیغمبر اکرم (ص) در اولین شب آن، درهای آسمان به روی بندگان گشوده می‏ شود و تا آخرین شب این ماه بسته نخواهد شد، ماهی که اگر بنده خدا می‏ دانست در ماه رمضان چیست، دوست می ‏داشت تمام سال، رمضان باشد، این ها تنها گوشه ای از سخنان گهربار اهل بیت (ع) درباره مقام و منزلت این ماه مبارک است.

برای شب و روز اول این ماه باعظمت، اعمال زیادی در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده که در ادامه جهت بهره مندی هرچه بیشتر شما مخاطبان محترم به تفکیک منتشر شده است: شب اول: اوّل استهلال [یعنی جست وجوی هلال ماه] و بعضی استهلال این ماه را واجب دانسته اند.

دوم چون رؤیت هلال کرد، به هلال اشاره نکند، بلکه رو به قبله کرده و دست ها را به آسمان بردارد و هلال را خطاب کرده و بگوید: رَبِّی وَرَبُّکَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِینَ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال شب و روز اول ماه مبارک رمضان

اعمال شب و روز اول ماه مبارک رمضان