مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-13سياسي

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی مواد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار صحن قرار گرفت.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رییسه مجلس، اصلاحات کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد که تمامی آنها با موافقت بیش از دو سوم نمایندگان به تصویب رسید.

با توجه به اصلاح تبصره (1) ماده (1) اصلاح ماده (35) این قانون و همچنین تبصره ماده (2) موضوع اصلاح ماده 35 مکرر 1، ایراد شورای نگهبان مرتفع شد و همچنین جز (7) بند (ب) ماده (35) قانون موضوع (1) به دو جزء به شرح زیر تفکیک شد و شماره اجزای بعدی به شرح زیر اصلاح شد: 7- عدم سوء سابقه امنیتی، 8- عدم وابستگی به گروه های غیرقانونی.

در تبصره (2) ماده 35 قانون موضوع ماده (1) با توجه به اصلاح به عمل آمده در جز (7) بند (ب) ماده (11) و (12) اصلاح می شود و یک سطر به ماده 35 مکرر 1 موضوع ماده 2 به شرح زیر اصلاح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات اصلاح شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات اصلاح شد