مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 05:252021-04-13اقتصادي

سرانه آموزشی دانشگاه های مستقر در تهران 3 برابر دانشگاه های سایر استان ها


دیوان محاسبات کل کشور اعلام کرد سرانه آموزشی در دانشگاه های سایر استان ها معادل یک سوّم دانشگاه های مستقر در تهران است که متاثر از نامتوازن بودن مدل توزیع اعتبارات و بودجه دانشگاه ها و عدم اتکا به محاسبات قیمت تمام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، دیوان محاسبات کشور در گزارشی اعلام کرد: در ادامه پیگیری موضوع کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، دانشگاه های الزهرا(س) و تربیت مدرس، به عنوان 2 نمونه از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مورد بررسی قرار گرفتند.

در این بررسی که توسط دیوان محاسبات استان تهران صورت گرفته است، قیمت تمام شده فعالیت ها، برنامه ها و سرانه هر دانشجو در دانشگاه های مذکور محاسبه شد که نتیجه نهایی آن از ترک فعل سازمان های متولی بودجه ریزی و عدم اقدام جدّی دستگاه های اجرایی جهت کنترل و کاهش هزینه ها حکایت می کند و نشان دهنده ی انحراف از بند (16) سیاست های کلی واقعی محاسبه و تعیین نمایند.

از این رو، دیوان محاسبات کشور با تشکیل کمیته ویژه  نهضت کاهش قیمت تمام شده و اصلاحات اساسی در هزینه های عمومی، عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای حسابداری تعهدی و محاسبه قیمت تمام شده و اجرای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را مورد بررسی قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه آموزشی دانشگاه های مستقر در تهران 3 برابر دانشگاه های سایر استان ها

سرانه آموزشی دانشگاه های مستقر در تهران 3 برابر دانشگاه های سایر استان ها