مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:002021-04-13سياسي

ظریف: خرابکاری رژیم صهیونیستی در نطنز تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در پی خرابکاری اخیر از سوی رژیم صهیونیستی در تاسیسات غنی سازی نطنز به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

- قصدم از نگارش این متن آن است که به اطلاعتان برسانم که در ساعات اولیه صبح 11 آوریل 2021، یک خرابکاری خطرناک وغیرمسئولانه در شبکه توزیع برق کارخانه غنی سازی سوخت نطنز موجب خاموشی و اختلال در فعالیت این تأسیسات هسته ای که تحت پادمان و نظارت گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داشته است، شد.

تدابیر مهار آلودگی به موقع و حرفه ای توسط مدیریت و کارکنان وظیفه شناس کارخانه غنی سازی سوخت نطنز و سازمان انرژی اتمی ایران از آنچه که می توانست به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی مبدل شود، جلوگیری کرد.

حمله عامدانه به یک تأسیسات هسته ای تحت پادمان با ریسک بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو- یک اقدام مجرمانه تروریسم هسته ای است.

ازآنجا که این جنایت بین المللی می توانست تبعات احتمالی انسانی و زیست محیطی همه گیر داشته باشد، آنانی که این اقدام بزدلانه را طرح ریزی کرده، دستور آن را صادر کرده، در آن مشارکت کرده و آن را اجرا کرده اند، مرتکب یک جنایت جنگی شده اند؛ جنایتی که نباید بدون تنبیه باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: خرابکاری رژیم صهیونیستی در نطنز تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است

ظریف: خرابکاری رژیم صهیونیستی در نطنز تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است