مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-13سياسي

راه اندازی مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل وضعیت این صنعت را در کشور بهبود می بخشد


یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری در سال جاری، راه اندازی مراکز کلان داده حمل ونقل برای بهبود وضعیت این صنعت در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تربیت مدرس در یک همکاری مشترک بر آن شدند تا مراکز کلان داده های حوزه حمل ونقل را با هدف تحلیل داده ها و کمک به بهبود وضعیت حمل ونقلی کشور ایجاد کنند.

برای اجرایی شدن آن نیز مطالعات طراحی ساختار و الزامات این کار انجام شده است.

در حال حاضر دستگاه های متولی امر حمل و نقل در کشور داده های زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد شود، همه این اطلاعات در قالب یک پلت فرم و در یک سامانه جمع آوری می شود و در اختیار متقاضیان و دستگاه ها قرار می گیرد.

داده هایی که از طریق سیستم های هوشمند حمل ونقل گردآوری می شوند بسیار ارزشمند هستند و می توانند گره گشای بسیاری از معضلات و افزایش بهره وری سیستم حمل و نقلی کشور شوند که در این زمینه دو بحث وجود دارد؛ یکی میزان یکپارچگی داده ها و دیگری میزان استفاده از آنها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل وضعیت این صنعت را در کشور بهبود می بخشد

راه اندازی مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل وضعیت این صنعت را در کشور بهبود می بخشد