مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:402021-04-13پزشكي

علت سنگینی سر در هواپیما چیست؟


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: علت دقیق سردرد در هواپیما هنوز مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس های هوایی به دنبال تغییر ارتفاع سبب گشادی عروق و به دنبال آن سردرد می شود.

- ایسنا/زنجان متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: علت دقیق سردرد در هواپیما هنوز مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس های هوایی به دنبال تغییر ارتفاع سبب گشادی عروق و به دنبال آن سردرد می شود.

نوشین یمانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با علت سنگینی سر در هواپیما، اظهار کرد: به سردردهایی که حین مسافرت هوایی به ویژه حین ارتفاع گرفتن و فرود آمدن هواپیما برای مسافران اتفاق می افتد سردرد هواپیما گفته می شود که معمولاً ناگهانی و شدید است.

وی با بیان اینکه در سردرد حین مسافرت هوایی، یک طرف سر که بیشتر ناحیه چشم ها و پیشانی است را درگیر می کند، حدود 30 دقیقه به طول می انجامد، افزود: علت دقیق سردرد هواپیما هنوز مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس های هوایی به دنبال تعییر ارتفاع و فشار داخل کابین و آزاد شدن موادی که موجب گشادی عروق و به دنبال آن سردرد می شود، در ایجاد آن می تواند موثر باشد.

این مسئول تصریح کرد: عوامل دیگری چون استرس، کم آبی بدن، کمبود خواب، ناراحتی وضعیت بدن و گردن و کمبود اکسیژن حین پرواز باعث ایجاد سنگینی سر و سردرد در مسافران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت سنگینی سر در هواپیما چیست؟

علت سنگینی سر در هواپیما چیست؟