مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-12اقتصادي

کاهش 61 درصدی منابع آبی استان فارس/خالی بودن نیمی از ظرفیت سدها


مدیر بهره برداری و نگاهداری از تاسیسات اب منطقه ای فارس گفت: سطح آب های زیر زمینی استان فارس در حال کاهش است و میزان بارندگی در استان فارس نیز بیش از 61 درصد کاهش یافته است.

- وحید صالحی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آبی استان بیان کرد: بر اساس نقشه های بارندگی در سطح استان فارس شاهد هستیم که نزدیک به 140 میلی متر میزان بارندگی در استان فارس کاهش یافته است و این میزان در مدت مشابه سال قبل بالغ بر 360 میلی متر بود که امسال به علت کاه فعالیت سامانه های بارشی در استان فارس میزان بارندگی در استان کاهش قابل توجه ای داشته است.

وی ادامه داد: بر پایه آمارهای مربوط به بارندگی در استان فارس شاهد هستیم که میزان بارندگی در استان فارس در میانگین بلند مدت به عدد 307 میلی متر رسیده و این آمار در میانگین بلند مدت در کلان شهر شیراز عدد 270 میلی متر را نشان می دهد که بر همین اساس شاهد هستیم که میزان بارندگی در سطح استان و کلان شهر شیراز کاهش قابل توجه ای داشته است بیش از نیمی از میزان بارش های استان تاکنون محقق نشده و می توان گفت که سال سخت آبی در استان فارس شاهد هستیم.

صالحی در ادامه تصریح کرد: آمارهای مربوط به میزان بارندگی در استان فارس نشان دهنده کاهش 61 درصدی میزان بارندگی های استان در میانگین زمانی کوتاه مدت و در بررسی آمارها در بلند مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 61 درصدی منابع آبی استان فارس/خالی بودن نیمی از ظرفیت سدها

کاهش 61 درصدی منابع آبی استان فارس/خالی بودن نیمی از ظرفیت سدها