مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-12سياسي

خواب نجومی بگیران شرکت های دولتی آشفته می شود/ از حقوق70 میلیونی تا برخورد «صفر»


مجلس موضوع حقوق های نجومی را هم در دستگاه های دولتی و هم در شرکت های دولتی پیگیری کرده و مصوباتی داشته است؛ شرکت هایی که حقوق تا 70 میلیونی بدون هیچ منع قانونی داشته اند و حالا قرار است حاشیه امن آنها برداشته شود.

-   زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین به فارس می گوید: در بحث شرکت های دولتی یک مشکل قانونی داریم و آن این که عالی ترین مقام در شرکت مجمع عمومی است و مصوبات مجمع معمولاً در اردیبهشت و خرداد ماه هرسال زمانی که حتی قوانین و دستورالعمل های جاری حقوق و دستمزد تصویب شده است، برگزار و مصوب می شود و و معمولاً در مجامع به هیئت مدیره این اختیار داده می شود که سقف حقوق و مزایا را بر اساس مصوبه مجمع افزایش دهند و به این صورت دستگاه های نظارتی هم نمی توانند ورود کنند.

* رشد شرکت های زیان دهی که سودده معرفی شده بودند  وی این مساله را عاملی برای زیان ده شدن این شرکت ها برشمرده و توضیح می دهد: به این شکل در لیست اولیه که برای بودجه هر سال داده می شود مثلاً 20 شرکت زیان ده هستند اما در عمل می بینیم  70 شرکت زیان ده شده اند چرا که هزینه های جاری بر اساس مصوبه مجمع بوده و بالا رفته است.

این نماینده مجلس در توضیح مصوبه اخیر می گوید: به این ترتیب شرکت های دولتی، موسسات و بانک هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند را مکلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب نجومی بگیران شرکت های دولتی آشفته می شود/ از حقوق70 میلیونی تا برخورد «صفر»

خواب نجومی بگیران شرکت های دولتی آشفته می شود/ از حقوق70 میلیونی تا برخورد «صفر»