مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 02:452021-04-12پزشكي

کرونا هر 8 دقیقه یک ایرانی را می کشد


یک اپیدمیولوؤیست با بیان این که الان هر 8 دقیقه یک ایرانی جانش را بر اثر کرونا از دست می دهد گفت: مهمترین و بیشترین مسیر انتقال کرونا از انسان به انسان است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حمید سوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب افزود:، چون راه اصلی انتقال ویروس از انسان به انسان است، موثرترین کار برای کنترل اپیدمی همچنان رعایت شیوه نامه ها و فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات و مهمانی هاست.

این پزشک متخصص با یادآوری این که 50 درصد مبتلایان و ناقلان ویروس بدون علامت هستند و 30 درصد هم علائمشان بسیار خفیف است و برای درمان مراجعه نمی کنند، گفت: یکی از اصولی ترین کار هایی که باید انجام بدهیم بیماریابی فعال و قرنطینه کردن آنهاست.

سوری با غیر اخلاقی و غیر کارشناسی دانستن ایمنی گله ای یا جمعی گفت: دوره ایمنی افراد بعد از ابتلا و واکسیناسیون کوتاه مدت است و حتی اگر واکسن هم بزنیم ایمنی ممکن است فقط 6 ماه باشد و بحث عفونت های مجدد نیز همچنان باقی خواهد بود، بنابراین بهترین راه همچنان رعایت فاصله ها و شیوه نامه هاست.

این اپیدمیولوژیست تاثیر لاک دان را کوتاه مدت ذکر کرد و گفت: لاک داون تبعات اقتصادی دارد و به تنهایی اقدام موثر و مناسبی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا هر 8 دقیقه یک ایرانی را می کشد

کرونا هر 8 دقیقه یک ایرانی را می کشد