مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 02:102021-04-12بين الملل

ژاپن آب های نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به دریا می ریزد


دولت ژاپن اعلام کرد که قرار است بیش از 1 میلیون تن آب رادیو اکتیو تسویه شده نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به دریا رهاسازی کند، تصمیمی که احتمالاً موجب خشم کشورهای همسایه و ماهیگیران محلی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، تأیید رسمی این اقدام که بیش از یک دهه پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما صورت می گیرد، ضربه دیگری به صنعت ماهیگیری در فوکوشیما وارد خواهد کرد که سالهاست با این اقدام مخالف بوده اند.

یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در جلسه وزرا روز سه شنبه گفت که دولت تصمیم گرفته است که آزاد کردن آب به اقیانوس آرام واقع بینانه ترین گزینه و غیرقابل اجتناب برای دستیابی به بهبود فوکوشیما است.

توکیو الکتریک پاور مجری نیروگاه فوکوشیما و مقامات دولتی ژاپن می گویند تریتیوم، یک ماده رادیواکتیو که در مقادیر کمی مضر نیست، نمی تواند از آب خارج شود، اما سایر رادیونوکلییدها را می توان به میزان مجاز برای انتشار کاهش داد.

نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: دولت توکیو پس از اطمینان از سطح ایمنی آب و در حالی که اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن به شهرت خویش را انجام می دهد، سیاست های اساسی را برای رهاسازی آب فرآوری شده به اقیانوس تدوین کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن آب های نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به دریا می ریزد

ژاپن آب های نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به دریا می ریزد