مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 01:202021-04-12بين الملل

آمریکا از ریختن آب های آلوده ژاپن به درون اقیانوس حمایت کرد


ایالات متحده آمریکا با ادعای اینکه ژاپن در اقدامی مطابق با استانداردهای پذیرفته شده جهانی قصد دارد آب آلوده به مواد رادیو اکتیو خود را به درون اقیانوس بریزد، - از این اقدام توکیو حمایت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که ژاپن مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه ایمنی هسته ای رویکردی اتخاذ کرده که طبق آن آب های آلوده [به مواد رادیواکتیو] در نیروگاه اتمی فوکوشیما را به درون آب های اقیانوس آرام می ریزد.

وزارت خارجه آمریکا در توجیه این اقدام جنجالی توکیو می افزاید که دولت ژاپن در بیان تصمیم خود شفاف بوده است! گفتنی است، بر اساس گزارش اپراتور نیروگاه فوکوشیما دایچی، در حال حاضر 1.

23 میلیون تن آب آلوده در محل این نیروگاه نگهداری می شود و با توجه به اینکه فضای موجود برای نگهداری آب آلوده در حال اتمام است، مقامات دولتی ژاپن ناچار به تصمیم گیری فوری در این رابطه شده اند.

این در حالی است که بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به طرح های مورد بررسی دولت برای مدیریت آب های آلوده این نیروگاه معترض بوده و بسیاری از کشاورزان و ماهیگیران محلی از بازگرداندن آب آلوده به اقیانوس اظهار نگرانی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از ریختن آب های آلوده ژاپن به درون اقیانوس حمایت کرد

آمریکا از ریختن آب های آلوده ژاپن به درون اقیانوس حمایت کرد