مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 21:302021-04-12اقتصادي

واردات 14 میلیون گوشی موبایل+ سهم برندها


معاون فنی گمرک ایران از واردات بیش از 14 میلیون دستگاه گوشی موبایل به روش تجاری و مسافری در سال گذشته خبر داد که نشان از سهم حداقل 21 درصدی گوشی های اپل از این واردات داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان مصوبه جنجالی قانون بودجه در مورد تغییرات حقوقی ورودی کالا با تاکید بر حذف نرخ 4200 برای محاسبه حقوق ورودی و محاسبه با نرخ سامانه ای تی اس بانک مرکزی (نرخی نزدیک به بازار) ، در مورد گوشی های بالای 600 دلار نیز مصوب شد که حقوق ورودی گوشی موبایل به روش تجاری از هشت به 12 درصد افزایش یابد.

به دنبال این مصوبه که خود می تواند بر بازار گوشی در سال جاری تاثیرگذار باشد و در کنار سایر اقلام بخشی از درآمد گمرکی دولت را پوشش دهد، آخرین وضعیت واردات گوشی های موبایل از گمرک ایران پیگیری شد.

در همین رابطه مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - گزارش مفصلی از واردات گوشی موبایل را بر اساس اطلاعات دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی به ایسنا اعلام کرده است .

افزایش 69 درصدی واردات به روش تجاری براساس این گزارش، طی 12 ماهه سال گذشته حدود 13 میلیون و 492 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از دو میلیارد و 436 میلیون دلار به رویه تجاری وارد کشور شده که نسبت به سال 1398 حدود 20 درصد از نظر تعداد و 69 درصد از نظر ارزش افزایش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات 14 میلیون گوشی موبایل+ سهم برندها

واردات 14 میلیون گوشی موبایل+ سهم برندها