مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 20:402021-04-12اقتصادي

درخواست لغو منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون در ماه رمضان


سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به لزوم اهدای خون در ماه مبارک رمضان، گفت: در صورت عدم برنامه ریزی مناسب و فوری در خصوص حضور اهداکنندگان خون در ساعات بعد از افطار، - با کاهش شدید ذخایر خون و مشکل جدی در تامین خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی کشور در ماه آینده مواجه خواهیم بود.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم اهدای خون در ماه مبارک رمضان، گفت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل روزه داری هموطنان از آمار اهدای خون در کشور کاسته می شود.

وی با اشاره به تدابیر سازمان انتقال خون ایران برای جبران کاهش آمار اهدای خون در ماه رمضان، افزود: یکی از تدابیرمان تغییر ساعات فعالیت مراکز اهدای خون در کل کشور با توجه به استقبال مردم از اهدای خون در ماه مبارک رمضان است که شیفت هایی را در شب و بعد از افطار قرار خواهیم داد.

حاجی بیگی ادامه داد: البته امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و استمرار قانون منع تردد و عبور و مرور شبانه، این سازمان با چالش جدی عدم حضور اهدا کنندگان و کاهش شدید ذخایر خونی کشور مواجه خواهد شد.

باید توجه کرد که سازمان انتقال خون ایران موظف است جوابگوی نزدیک به 900 بیمارستان و مرکز درمانی از نظر تامین خون و فراورده های آن نظیر پلاکت، گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست لغو منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون در ماه رمضان

درخواست لغو منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون در ماه رمضان