مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 19:002021-04-12اقتصادي

شورای رقابت عامل زیان ده شدن خودروسازان


در پی اعلام خبر افزایش قیمت خودرو برای سه ماه نخست سال 1400، بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو این اقدام را در مدیریت بازار خودرو بی تاثیر دانسته و از آن به عنوان راهی برای استفاده دولت از ابزاری همچون شورای رقابت برای کنترل و دستوری کردن قیمت ها یاد می کنند.

- در پی اعلام خبر افزایش قیمت خودرو برای سه ماه نخست سال 1400، بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو این اقدام را در مدیریت بازار خودرو بی تاثیر دانسته و از آن به عنوان راهی برای استفاده دولت از ابزاری همچون شورای رقابت برای کنترل و دستوری کردن قیمت ها یاد می کنند.

ضمن اینکه آنها معتقدند با توجه به فاصله فاحش درآمد مردم و قیمت خودرو و همچنین رشد تورم در کشور، این تصمیمات راه گشا نبوده و عدم تعادل فعلی بازار خودرو، در نتیجه لجاجت شورای رقابت ایجاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکشنبه هفته گذشته رضا شیوا - رییس شورای رقابت- آغاز رسمی کار در سال 1400 را با اعلام خبر افزایش قیمت خودرو در سه ماه نخست امسال کلید زد.

به گفته او، باتوجه به اینکه شورای رقابت به دلیل پایین بودن نرخ تورم در سه ماهه پایانی سال 1399 با افزایش قیمت موافقت نکرد، اکنون شورا برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400 منتظر اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی است تا قیمت های جدید برای سه ماه نخست سال 1400 را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای رقابت عامل زیان ده شدن خودروسازان

شورای رقابت عامل زیان ده شدن خودروسازان