مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 15:502021-04-12سياسي

خمس معادن برای ایجاد موقوفات جدید مورد استفاده قرار گیرد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: به معادن به عنوان انفال خمس تعلق می گیرد و می توان از بخشی از این خمس برای ایجاد موقوفات جدید استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مدیریت اوقاف نیازمند تدبیر جدی است، اظهار داشت: بسیاری از نیات واقفان امروز قابل اجرا نیست ضمن اینکه اجارات و پذیره ها از گذشته تاکنون تغییراتی داشته که لازم است با تدابیر جدی و با توجه مسائل فقهی حوزه وقف حل و فصل شود.

وی عنوان کرد: در زمینه تبدیل به احسن کردن موقوفات نیز باید چاره اندیشی اساسی شود تا این قبیل موقوفات سر و سامان پیدا کند و از آنها به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.

ناصری بیان کرد: برخی موقوفات نیز اکنون درآمدی ندارند و لازم است اقداماتی انجام شود تا موقوفه به درآمدزایی برسد تا هم نیت واقف عمل شود و هم از محل درآمد آن بتوان موقوفه را دایر و آباد نگه داشت.

امام جمعه یزد با اشاره به اراضی و املاک بلاتکلیف که بدون نیت خاص وقف شده اند، افزود: برخی موقوفات نیز درآمد ندارند تا از محل آن به نیت واقف عمل شود و صرفاً به یک زمین بایر تبدیل شده اند که لازم است برای اینها و تبدیل به احسن کردن آنها نیز چاره اندیشی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خمس معادن برای ایجاد موقوفات جدید مورد استفاده قرار گیرد

خمس معادن برای ایجاد موقوفات جدید مورد استفاده قرار گیرد