مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 15:452021-04-12بين الملل

پیام سیسی به اتیوپی درباره سد النهضه در حضور لاوروف


سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی با وزیر خارجه روسیه به بررسی تحولات مربوط به روابط دوجانبه و وضعیت ویژه سد النهضه پرداخت.

- سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی با وزیر خارجه روسیه به بررسی تحولات مربوط به روابط دوجانبه و وضعیت ویژه سد النهضه پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، این دیدار شاهد تاکید بر تقویت مشارکت با روسیه در سایه تحولات مستمر روابط دو طرف بود.

مصر و روسیه توافقنامه مشارکت استراتژیک فراگیر را امضا کرده اند که اخیرا پارلمان مصر آن را تایید کرد، این توافقنامه چشم اندازهای جدید و گسترده ای برای همکاری دو جانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف و طرح های مشترک به اضافه طرح های جاری خصوصا در زمینه راه اندازی منطقه صنعتی روسیه در شرق پورت سعید و طرح احداث نیروگاه الضبعه برای تولید برق با انرژی هسته ای باز می کند.

همچنین این دیدار شاهد تبادل نظر درباره رویدادهای پرونده سد النهضه بود.

به طوری که عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر بر ادامه توجهات کشورش به این مساله در راستای حفظ حقوق تاریخی این کشور در آب رود نیل تاکید کرد و آن را به عنوان مساله امنیت ملی مصر مطرح کرد و گفت این پرونده در راستای توافق قانونی فراگیر و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام سیسی به اتیوپی درباره سد النهضه در حضور لاوروف

پیام سیسی به اتیوپی درباره سد النهضه در حضور لاوروف