مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 14:552021-04-12اقتصادي

مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود نباشند


مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی، در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس به طرح جامع ثبت نام املاک و اسکان اشاره کرد و گفت: مردم نگران نباشند واحدهای مسکونی خود را ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، امکان نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

وی افزود: ثبت نام در طرح جامع املاک و اسکان کشور یک تکلیف قانونی و هدف از آن جلوگیری از هر گونه سوداگری از قیمت های لجام گسیخته، اجاره بها و مسکن است.

اینکه برخی ها مسکن را به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند، اجرای این طرح باعث می شود تا مسکن به عنوان کالای مصرفی دیده شود و در این صورت مورد حمایت در شرایط بازار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته یک میلیون و 300 واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحدهای خالی از سکنه معرفی شد، با نام نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می شود و افراد نمی توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

به گفته این مقام مسئول در تولید انبوه مسکن که شامل مشاغل سازندگان حوزه مسکن می شود انبوه سازان از این طرح مستثنی هستند و هدف از اجرای این طرح مبارزه با پولشویی در بخش صنعت و مسکن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود نباشند

مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود نباشند