مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 13:152021-04-12سياسي

تنها راه توسعه یافتگی پیشرفت در حوزه علم و فناوری است


پیشرفت در حوزه علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت با اتکا به دانشگاهیان و جوانان، تنها راه توسعه یافتگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح شتاب دهنده میزبان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه لزوم ارتباط و درک مشترک میان بخش های صنعت و دانشگاه، گفت: در این زمینه دچار یک تضاد هستیم که مشابه تضاد سنت و مدرنیته است.

وی افزود: بیشتر صنایع ما متکی بر تجربه هستند، اما دانشگاه ها بر روی مطالعه و پژوهش تمرکز دارند و هنر ما باید این باشد که بتوانیم میان این دو بخش، یک درک مشترک ایجاد کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه استارتاپ ها می توانند این کار مهم را انجام دهند، افزود: رویدادهای استارتاپی معمولاً مخاطبان محدودی دارند، در حالی که باید این رویدادها را به متن جامعه صنعت و خدمات ببریم.

وی تأکید کرد: باید فضاهایی ایجاد شود که ایده های فناورانه به صورت مستقیم در اختیار اهالی صنعت، تولید و خدمات قرار گیرد و تنها در این صورت می توان انتظار حمایت از این ایده ها را داشت.

پورمحمدی همچنین از فعالان حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان قدردانی کرد و گفت: در سایه اقدامات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، شاهد فعالیت شتاب دهنده های متعدد و توسعه فعالیت های نوآورانه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه توسعه یافتگی پیشرفت در حوزه علم و فناوری است

تنها راه توسعه یافتگی پیشرفت در حوزه علم و فناوری است