مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 12:452021-04-12سياسي

هوشمندسازی قوه قضایی با مشارکت بخش خصوصی


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: استفاده حداکثری از فناوری برای هوشمند سازی دستگاه قضایی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان به عنوان یک راهبرد اساسی باید دنبال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نشست رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات کاملا الکترونیکی و غیر حضوری از جمله اقداماتی است که در سال گذشته انجام شد که منجر به تسهیل فضای کسب و کارها شده است.

همچنین در اواخر اسفند ماه سال گذشته سامانه سجل محکومیتهای مالی راه اندازی شد که تا آخر این ماه در اختیار بانک ها و سازمان های بهره بردار قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به اعتبار سنجی اشخاص بر اساس این اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود: تا به حال از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اول یعنی تسهیل دسترسی به خدمات قضایی در قالب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استفاده شده است که می بایست این امر به سایر محورها توسعه یابد و از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات دستگاه قضایی در سایر حوزه ها هم استفاده کرد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه به ذکر اولویت های مهم هیات مدیره جدید اشاره کرد و ارتقا خدمت رسانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در فضای مجازی و نیز توسعه دفاترمجازی و پلتفرمهای خدمات الکترونیک مجازی را از اهم این اولویت ها بر شمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشمندسازی قوه قضایی با مشارکت بخش خصوصی

هوشمندسازی قوه قضایی با مشارکت بخش خصوصی