مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 11:052021-04-12اقتصادي

درپوش دریچه چاهها نانوکامپوزیتی شد


محققان کشور با استفاده از مواد نانوکامپوزیتی اقدام به تولید دریچه های منهول کرده که نسبت به نمونه های چدنی موجود در بازار مزیت های زیادی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، انتخاب دریچه ای از جنس مناسب و با دوام به منظور درپوشی بر روی دهانه چاه ها و منهول ها همواره چالش برانگیز بوده است.

یک انتخاب درست به گونه ای است که این دریچه ها ضمن دارا بودن خصوصیات اولیه مورد نیاز، دارای بیشترین مزایا و کمترین معایب نسبت به سایر دریچه ها باشد.

دریچه های چدنی از دیرباز همواره به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای نصب بر روی دهانه منهول ها مطرح بوده اند.

این دریچه ها با دارا بودن خصوصیاتی نظیر استحکام مناسب، ریخته گری آسان و قابلیت تولید در اشکال متنوع، در دسترس بودن ماده اولیه و نیز قابلیت مریی سازی با دستگاه های فلزیاب، جزو پر مصرف ترین جنس های دریچه منهول هستند.

در کنار نقاط قوت، داشتن نقاط ضعفی همچون وزن سنگین، دارا بودن پتانسیل سرقت بالا، قیمت نسبتاً زیاد و زنگ زدگی و پوسیدگی در محیط های مرطوب، سبب می شود تا امروزه خریداران قبل از انتخاب خود مقایسه ای بین این دریچه ها با سایر جنس های موجود داشته باشند و با توجه به شرایط محیطی محل نصب، بهترین گزینه را انتخاب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درپوش دریچه چاهها نانوکامپوزیتی شد

درپوش دریچه چاهها نانوکامپوزیتی شد