مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 10:202021-04-12فرهنگي

کشف یادمان شاه آشوری در کرمانشاه


کاوش های باستان شناختی «کوزران» کرمانشاه به کشف تکه ای از یک سنگ یادمان سلطنتی مربوط به زمان سارگن دوم، شاه نیرومند آشوری با 23 سطر نوشته به خط میخی منجر شد.

- کاوش های باستان شناختی کوزران کرمانشاه به کشف تکه ای از یک سنگ یادمان سلطنتی مربوط به زمان سارگن دوم، شاه نیرومند آشوری با 23 سطر نوشته به خط میخی منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سجاد علی بیگی ـ سرپرست هیأت باستان شناسی ـ درباره این کاوش گفت: هیأتی متشکل از باستان شناسان ایرانی از اوایل فروردین ماه 1400، کاوش های باستان شناختی را در قباق تپه کوزران در شهرستان کرمانشاه آغاز کرده اند.

قباق تپه بقایای استقرار مهم و وسیعی است که حداقل از هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره اسلامی مسکون بوده است.

عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه رازی ادامه داد: باستان شناسان به دنبال کشف سرنخی از حضور آشوریان در قباق تپه و برای پاسخ به پرسش هایی در خصوص کارکرد و قدمت محوطه با موافقت پژوهشکده باستان شناسی و مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، راهی این محوطه باستانی شده اند.

او افزود: طی بررسی ها و بازدیدهای پیشین در این محوطه بخشی از یک قاب سنگی دور پاشنه در کشف شد که کاملاً به سبک و سیاق هنر آشورِ نو حجاری شده و نشان می داد که احتمالاً مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یادمان شاه آشوری در کرمانشاه

کشف یادمان شاه آشوری در کرمانشاه