مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 08:052021-04-12اقتصادي

قولنامه های سه رنگ مسکن بی اعتبار می شود


در روزهای اخیر دو گام مهم در جهت برچیده شدن قولنامه های دستی و اسناد غیررسمی معاملات مسکن برداشته شد که یکی انتقال سامانه املاک و مستغلات از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی و دیگری الزامی کردن ثبت کد رهگیری در معاملات است.

- در روزهای اخیر دو گام مهم در جهت برچیده شدن قولنامه های دستی و اسناد غیررسمی معاملات مسکن برداشته شد که یکی انتقال سامانه املاک و مستغلات از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی و دیگری الزامی کردن ثبت کد رهگیری در معاملات است.

در روزهای اخیر دو گام مهم در جهت برچیده شدن قولنامه های دستی و اسناد غیررسمی معاملات مسکن برداشته شد که یکی انتقال سامانه املاک و مستغلات از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی و دیگری الزامی کردن ثبت کد رهگیری در معاملات است؛ حالا گام نهایی باید انعقاد قرارداد بر اساس پلاک ثبتی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید شما هم تا کنون قولنامه های رنگی سه برگی که در دفاتر املاک منعقد می شود را دیده باشید.

اگرچه این قولنامه ها سالهاست که برای خرید و اجاره توسط مشاوران املاک استفاده می شود اما از ضمانت و اطمینان کافی برخوردار نیست.

13 سال قبل سامانه ای تحت عنوان سامانه املاک و مستغلات راه اندازی شد که برای اعتباربخشی به معاملات حتما باید قراردادها ثبت و کد رهگیری دریافت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قولنامه های سه رنگ مسکن بی اعتبار می شود

قولنامه های سه رنگ مسکن بی اعتبار می شود