مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-12پزشكي

انواع بیماری ام اس با هوش مصنوعی ابداعی محقق ایرانی شناسایی شد


یک محقق ایرانی با بررسی اسکن های ام آر آی مغز و استفاده از هوش مصنوعی موفق به شناسایی نشانه های چند نوع مختلف از بیماری ام اس در مغز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای بررسی مجموعه بزرگی از داده های ام آر آی مغز در بیماران مبتلا به ام اس موجب شده تا شناسایی سریع سه نوع از این بیماری با کسب اطلاع از تغییر شرایط چند ناحیه خاص از مغز که ابتدا درگیر می شوند، ممکن شود.

با تمرکز بر درمان بخش هایی از مغز که در ابتدا درگیر بیماری یادشده می شوند، امیدواری ها به ریشه کنی بیماری ام اس افزایش می یابد.

بیماری ام اس زمانی شکل می گیرد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت چربی موجود در اعصاب مغز حمله می کند.

این بافت مانند عایق سیم کشی برق عمل می کند و آسیب دیدن آن انتقال پیام های عصبی را دشوار کرده و باعث مشکلاتی مانند ضعف عضلانی، اسپاسم، بی حسی و مشکلات در تعادل یا هماهنگی می شود.

به گفته دکتر آرمان اسحاقی متخصص علوم اعصاب در دانشگاه کالج لندن و فارغ التحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، تا به حال چهار نوع از بیماری ام اس بر مبنای نحوه تخریب فعالیت های مغز و شدت پیشرفت این بیماری شناسایی شده که سیستم هوش مصنوعی جدید می تواند سه تای آنها را شناسایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع بیماری ام اس با هوش مصنوعی ابداعی محقق ایرانی شناسایی شد

انواع بیماری ام اس با هوش مصنوعی ابداعی محقق ایرانی شناسایی شد