مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:202021-04-12پزشكي

راه های رفع مشکلات گوارشی که نوزادان و کودکان را درگیر خود می کند


یک فوق تخصص گوارش و کبد در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درصد زیادی از نوزادان ممکن است به کولیک (قولنج) مبتلا شوند، گفت: کولیک دردی است که نوزاد پس از غذا خوردن و شیر خوردن به آن دچار شده و معمولا با بغل کردن و گرم کردن شکم نوزاد، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک فوق تخصص گوارش و کبد در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درصد زیادی از نوزادان ممکن است به کولیک (قولنج) مبتلا شوند، گفت: کولیک دردی است که نوزاد پس از غذا خوردن و شیر خوردن به آن دچار شده و معمولا با بغل کردن و گرم کردن شکم نوزاد، آرام می شود.

احسان زارع در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه دردهای شکمی در کودکان بستگی به سن، محل درد، مدت زمان وقوع درد و حاد و مزمن بودن آن دارد، اظهار کرد: اگر درد شدید نباشد و به صورت مزمن اتفاق افتد ایجاد حساسیت و نگرانی نمی کند، دردهایی که شدید هستند نیاز به بررسی دارند.

وی علت دردهای حاد را ناشی از عوامل مختلف دانست و افزود: پیچ خوردن روده ها و داخل هم رفتن آنان، عفونت های گوارشی، آپاندیس، سنگ کلیه و عفونت های ادراری نیز باعث دردهای شکمی حاد در کودکان می شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: در سنین بالاتر و در نوجوانی و بزرگسالی ممکن است دردها نشانه یبوست یا سندروم روده تحریک پذیر باشد، در کودکان نیز التهابات معده و میکروب هلیکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های رفع مشکلات گوارشی که نوزادان و کودکان را درگیر خود می کند

راه های رفع مشکلات گوارشی که نوزادان و کودکان را درگیر خود می کند