مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-12اجتماعي

کودک همسری یا کودک آزاری؟


کودک همسری روایت کودکانی است که هنوز از لالایی مادر به قدر کافی بهره نبرده اند اما باید برای فرزندان خود لالایی بخوانند؛ کودکانی که یک شبه کوله بار سنگین بزرگسالی را بر دوششان می گذارند و آنان را بدون مهارت و آموزش در جاده زندگی بدرقه می کنند.

- ایسنا/یزد کودک همسری روایت کودکانی است که هنوز از لالایی مادر به قدر کافی بهره نبرده اند اما باید برای فرزندان خود لالایی بخوانند؛ کودکانی که یک شبه کوله بار سنگین بزرگسالی را بر دوششان می گذارند و آنان را بدون مهارت و آموزش در جاده زندگی بدرقه می کنند.

کارشناسان خانواده معتقدند کودک همسری جزو نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی محسوب می شود چرا که طی آن کودک، به دلیل ناآگاهی والدین به دلیل فقر فرهنگی یا مالی از یک سو و نبود درک درست و هدف غایی تشکیل نهاد خانواده از طرف دیگر، مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

هرچند در این رابطه، قانونگذار سعی کرده با استناد به ماده 1041 قانون مدنی، شروطی اعم از کسب اجازه از دادگاه و تعیین مصلحت کودک برای ازدواج در سنین زیر 13 سال را وضع کند اما به نظر می رسد خلاءهای قانونی همچنان راه فرار را پیش روی برخی از والدین باز گذاشته است.

مهدی بهزادی مدرس دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا راجع به ناهنجاری های حاصل از ازدواج های زودهنگام، بیان می کند: در کنوانسیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودک همسری یا کودک آزاری؟

کودک همسری یا کودک آزاری؟