مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 05:402021-04-12سياسي

چرا ثبت احوال آمار مرگ ومیر 6 ماهه دوم را نمی دهد؟


مشکل اصلی مسوولان مبارزه با کرونا این است که اگر به جای تمرکز بر این انتشار داده های نادرست که دیر یا زود حقیقت آنها آشکار می شود، می کوشیدند که اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: مشکل اصلی مسوولان مبارزه با کرونا این است که اگر به جای تمرکز بر این انتشار داده های نادرست که دیر یا زود حقیقت آنها آشکار می شود، می کوشیدند که اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار دهند، امروز وضع بهتری در ماجرای کرونا داشتیم.

آنچه به عنوان یک ناظر متوجه نمی شوم، این است که اولا، پنهان کاری در آمار فوتی های کرونا ممکن نیست و خیلی سریع برملا خواهد شد و نتیجه آن آبروریزی است و دنیا هم فریب ارقام رسمی را نخواهد خورد.

ثانیا، این کار نه تنها هیچ سودی برای مقابله با کرونا ندارد، بلکه زیان بار هم هست و بخشی از پایین بودن حساسیت مردم نسبت به کرونا، ناشی از پایین تر اعلام شدن آمار رسمی است.

به ویژه هنگامی که این آمار رسمی با داده های امریکا، انگلستان، فرانسه و ایتالیا مقایسه می شود، مردم گمان خواهند کرد که وضع ما بهتر است، در حالی که اصلا چنین نیست.

این نوع ارایه آمار رسمی فقط برای خودفریبی و توجیه کارآمدی مدیریت کرونا مناسب است، بدون آنکه افراد مطلع فریب آن را بخورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ثبت احوال آمار مرگ ومیر 6 ماهه دوم را نمی دهد؟

چرا ثبت احوال آمار مرگ ومیر 6 ماهه دوم را نمی دهد؟