مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-12اقتصادي

نقدینگی از سپرده های بانکی به سمت بورس نمی رود


هنوز اصلاح قیمتی به زمان شاخص، تمام نشده و بورس برای ورود پول های بزرگ آماده نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، در هفته ها و روزهایی که شاخص کل بورس جامه سرخ بر تن کرده است، برخی ها معتقدند برای درمان این آشفتگی بایستی نرخ سود بانکی کاهش یابد تا نقدینگی از سپرده های بانکی راهی بورس شود.

اما این باور از نگاه بسیاری از کارشناسان اقتصادی مردود است.

زیرا ممکن است با کاهش نرخ سود بانکی، تاثیر نسبی در روند مثبت بازار سرمایه را شاهد باشیم، ولی قطعا این اثر تنها در بورس نیست بلکه در بازار کالا و مسکن، خودرو، ارز و .

هم رشد قیمت اتفاق خواهد افتاد و نتیجه این روند، یعنی دوباره بروز شوک در اقتصاد را شاهد خواهیم بود که در نهایت باعث رونق بازار سفته بازی و دلالی و ضرر و زیان به بازار سرمایه و ریزش شاخص بازار خواهد شد.

از سویی وقتی نرخ سود کاهش یابد نقدینگی بالا می رود و نهادهای ناظر به بانک مرکزی فشار وارد می کنند که چرا نقدینگی رشد کرد و کاری نمی کنید؟ بنابراین مسیر کاهش نرخ سود در جهت رونق بازار سرمایه، از جمله تصمیماتی است که نیازمند نگاه کلان به تمام ابعاد اقتصادی و پولی کشور است.

در اینباره مسعود اسلامی؛ تحلیل گر و مدرس بازارهای مالی اظهار داشت: با کاهش سود بانکی، مقصد بعدی که برای پول های خارج شده از بانک ها در نظر گرفته خواهد می شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدینگی از سپرده های بانکی به سمت بورس نمی رود

نقدینگی از سپرده های بانکی به سمت بورس نمی رود