مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-12بين الملل

درخواست لاوروف برای مذاکره درباره معاهده ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضا


وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در شصتمین سالگرد سفر فضایی تاریخی یوری گاگارین، نخستین فضانورد جهان، گفت، مسکو خواستار مذاکراتی با هدف ایجاد یک ابزار بین المللی به لحاظ حقوقی الزام آور است که استقرار هر نوع تسلیحات در فضا را ممنوع سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هر ساله در روسیه در تاریخ 12 آوریل سالگرد پرواز یوری گاگارین، اولین فضانورد شوروی سابق به فضا که شروع کننده دوران فضایی بود، تحت عنوان روز فضانوردی جشن گرفته می شود.

همین روز در جهان نیز مصادف با روز جهانی سفر انسان به فضا است.

سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدیویی به مناسبت سالگرد انجام اولین سفر فضایی انسانی گفت: ما همواره باور داریم تنها پیشگیری تضمین شده از یک رقابت تسلیحاتی در فضا استفاده از آن برای اهداف خلاقانه، برای منفعت کل بشریت را ممکن می سازد.

ما خواستار مذاکرات در خصوص توسعه یک ابزار بین المللی به لحاظ حقوقی الزام آور هستیم که استقرار هر گونه تسلیحات در آنجا و همچنین استفاده از زور یا تهدید به اعمال زور را ممنوع کند.

این وزیر دولت روسیه پیشنهاد داد پیشنویس یک معاهده ارائه شده از سوی چین-روسیه در این خصوص که نزد کنفرانس خلع سلاح ژنو در سال 2014 ثبت شد به عنوان اساس در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست لاوروف برای مذاکره درباره معاهده ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضا

درخواست لاوروف برای مذاکره درباره معاهده ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضا