مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-12سياسي

فرماندهی واحد برای مرزها نداریم


رییس فراکسیون استان های مرزی و مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرماندهی واحد برای برنامه ریزی اقتصادی برای مرز ها نداریم، گفت: ببخش های مختلفی در مرز ها فعال هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی نخعی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بسیاری از بازارچه های مرزی با افغانستان، چندین دهه فعال بودند، افزود: زیرساخت های بسیار زیادی فراهم شده است و مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان از منافع این بازارچه ها استفاده می کردند، اما حدود 5 تا 6 سال است که این بازارچه ها به صورت یک طرفه از سمت کشور افغانستان، غیر فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه منافع کشور افغانستان در این موضوع به درستی دیده نشده است، ادامه داد: بازارچه مشترکی با این کشور نداریم و در سفر اخیرمان از طرف مجلس به این کشور، در این باره گفتگو شد.

نخعی افزود: صرفاً در پی صادرات به افغانستان هستیم و منافع آن ها را به اندازه کافی در بخش های مختلف درگیر نکردیم و زیرساخت های لازم را برای آن ها فراهم نکردیم.

رییس فراکسیون استان های مرزی و مرزنشینان در مجلس اضافه کرد: اگر این کار را انجام داده بودیم و منافع آن ها را به شکل منصفانه و دقیق تر تعریف می کردیم وضعیت فعلی، متفاوت می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندهی واحد برای مرزها نداریم

فرماندهی واحد برای مرزها نداریم