مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-11بين الملل

تلاش ها برای دستیابی به توافق درباره سد «النهضه» ادامه دارد


وزیر خارجه مصر با بیان اینکه تلاش ها برای دستیابی به توافق پیرامون پرونده سد النهضه ادامه دارد، گفت: اتیوپی در مسیر دستیابی به توافق کارشکنی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از النشره، سامح شکری وزیر خارجه مصر جدیدترین مواضع خود در قبال پرونده سد النهضه را اعلام کرد.

وی در این خصوص گفت: تلاش ها برای دستیابی به توافق پیرامون سد النهضه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن متهم ساختن اتیوپی به کارشکنی در مسیر دستیابی به توافق درباره سد النهضه، گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که اتیوپی به توافقنامه هایی که از سال 2015 در این زمینه امضاء شده است، پایبند نیست.

این مقام مصری همچنین تصریح کرد: اگر قرار باشد امنیت آبی مصر با مخاطره مواجه شود، قاهره نیز به منظور مقابله با این مسأله گزینه های خاص خود را دارد.

اگر امنیت آبی مصر با مشکل مواجه شود، اقدامات لازم را انجام می دهیم.

چندی پیش نیز عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رییس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ها برای دستیابی به توافق درباره سد «النهضه» ادامه دارد

تلاش ها برای دستیابی به توافق درباره سد «النهضه» ادامه دارد