مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-11پزشكي

تقویت سیستم ایمنی بدن با روزه داری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحسام الدین نبوی گفت: مطالعات نشان می دهد در بدن سلول های بن یاخته اولیه ایمنی وجود دارد که با افزایش سن، - فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی: روزه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحسام الدین نبوی گفت: مطالعات نشان می دهد در بدن سلول های بن یاخته اولیه ایمنی وجود دارد که با افزایش سن، فعالیتشان کم می شود؛ درحالی که روزه گرفتن یا فستینگ های تا 24 ساعت می تواند این سلول ها را دوباره فعال کند که نتیجه فعالیت آن ها بهبود سیستم ایمنی بدن و حتی بهبود سلول های سرطانی است.

وی ادامه داد: در حالی که فرد روزه است، بدن از مصرف گلوکز به سمت مصرف چربی یا فتی اسید ها می رود که این مساله موجب تحریک سیستم ایمنی و بیدار شدن سلول های خفته ایمنی می شود.

نبوی زاده گفت: غذا نخوردن یکی از مکانیزم های بدن برای مبارزه با عفونت هاست و به همین علت است که افراد بیمار کم اشتها می شوند چرا که در این حالت سیستم ایمنی بدن تقویت و بدن در حال مبارزه با بیماری است.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: افرادی که روزه اسلامی می گیرند یعنی سحری و افطاری را میل می کنند در پایان ماه مبارک رمضان بدنی سالم و سیستم ایمنی قوی تری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت سیستم ایمنی بدن با روزه داری

تقویت سیستم ایمنی بدن با روزه داری