مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-11سياسي

نابودی کل آبخوان های استان یزد در کمتر از 40 سال آینده


کارشناس ارشد شرکت آب منطقه ای یزد روند تخلیه آب از بخش کشاورزی بین سال های 84 تا 95 در استان را بسیار شدید دانست و ادامه این روند در سال های آتی را منجر به نابودی کل آبخوان های استان یزد در بازه زمانی 19 تا 40 سال آینده عنوان کرد.

- ایسنا/یزد کارشناس ارشد شرکت آب منطقه ای یزد روند تخلیه آب از بخش کشاورزی بین سال های 84 تا 95 در استان را بسیار شدید دانست و ادامه این روند در سال های آتی را منجر به نابودی کل آبخوان های استان یزد در بازه زمانی 19 تا 40 سال آینده عنوان کرد.

جواد محجوبی در هشتاد و پنجمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد با محوریت بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبیین سیمای آب استان یزد، به تشریح سند سازگاری با کم آبی استان پرداخت.

به گفته وی، جلب نشدن مشارکت فعال جوامع بهره بردار در مدیریت منابع آب، کمبود منابع مالی جهت تکمیل طرح های نیمه تمام، تنش آبی روستاهای استان به دلیل کمبود زیرساخت های تأمین انتقال و توزیع آب، آلودگی منابع آب زیرزمینی به دلیل رشد فعالیت های صنعتی و شهرنشینی ازجمله مهم ترین چالش های موجود در تأمین آب موردنیاز است که منجر به تشکیل کارگروه ملی آب و تصویب سند پنج ساله سازگاری با کم آبی 30 استان کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی کل آبخوان های استان یزد در کمتر از 40 سال آینده

نابودی کل آبخوان های استان یزد در کمتر از 40 سال آینده