مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-11پزشكي

پارکینسون چگونه خودش را نشان می دهد/خطرات قطع ناگهانی داروها


دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پارکینسون را یکی از بیماری های تخریبی شایع مغز عنوان کرد که باعث بروز اختلالات حرکتی در فرد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرجان اسدالهی، با اشاره به روز جهانی پارکینسون، گفت: در بیماری پارکینسون بخشی از سلول های مغزی مرتبط با تولید نوروترنسمیتر دوپامین به تدریج تخریب شده و از بین می روند که در نتیجه شاهد کاهش میزان ترشح دوپامین در بیمار خواهیم بود.

وی با اشاره به سن شیوع بیماری، افزود: پارکینسون اغلب در سنین بالای 65 سال بروز می کند اما در موارد نادری نیز در سنین جوانی مشاهده می شود که فرد حتماً از نظر بیماری های زمینه ای خاص مانند ویلسون باید مورد بررسی قرار گیرد.

در تعداد کمی از افراد، این بیماری به صورت ژنتیکی به توارث می رسد اما در اکثر بیماران هیچ گونه سابقه فامیلی وجود ندارد.

به گفته دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری های نورودژنراتیو یا تخریبی مغز گروهی از بیماری ها نظیر انواع دمانس، آلزایمر و پارکینسون هستند که در آنها یکسری از سلول های مغزی به صورت پیشرونده توانایی خود را از دست می دهند.

عوامل مؤثر در بروز بیماری به گفته اسدالهی، عواملی نظیر استرس شدید، بی خوابی، ترومایمکرر به سر، کمبود اکسیژن رسانی به مغز (مثلاً در ایست قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارکینسون چگونه خودش را نشان می دهد/خطرات قطع ناگهانی داروها

پارکینسون چگونه خودش را نشان می دهد/خطرات قطع ناگهانی داروها